Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv objektivních faktorů na rozhodování a nákupní chování spotřebitelů
Šprachtová, Pavlína ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie Diplomová práce Bc. Pavlína Šprachtová Vliv objektivních faktorů na rozhodování a nákupní chování spotřebitelů The influence of objective factors in decision making and consumer behavior V Praze 31. 11. 2015 Vedoucí práce: Doc. PhDr. Milan Rymeš, CSc. Abstrakt Na základě rešerše odborné literatury bude zpracován přehled, vymezení a charakteristika objektivních faktorů (např. demografické údaje, sociální skupiny, kultura a dal.) ovlivňujících rozhodování o nákupu a nákupní chování spotřebitelů. Samostatná kapitola pak bude věnována i vlivu sociálních vztahů. Analyzovány a srovnány budou také dostupné výzkumy zaměřené na různé aspekty motivace spotřebního chování. Empirická část práce bude zaměřena na objektivní faktory, které mají vliv na rozhodování o koupi nového vozu. Větší pozornost pak bude věnována působení sociálních skupin na toto rozhodování, respektive nákupní chování. Cílem diplomové práce bude zjištění významu a působení sledovaných objektivních faktorů na nákupní chování a dále popis a charakteristika společenského vzorce standardu, jímž se poměřuje daný produkt či služba v rámci aktuálního životního stylu. Klíčová slova spotřební chování, nákupní rozhodování, objektivní faktory, reklama
Vnímání společenské odpovědnosti firem a její dopad na spotřební chování generace Z
Časarová, Dominika ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje představení konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR), jejího vnímání představiteli generace Z a jejího potenciálního vlivu na spotřební chování členů této kohorty. Dle mnoha výzkumů je totiž zapojení firem do řešení celospolečenských problémů a sdílení jejich vlastních hodnot pro tuto generaci důležité. První část práce se zabývá obecným vymezením CSR a jeho zapojením do firemní strategie; dále je vysvětlena problematika spotřebního chování a faktorů, které jej ovlivňují; poslední kapitola pak teoreticky vymezuje pojem generace a představuje současné generační kohorty. Empirická část se zaměřuje na samotnou generaci Z, její spotřební chování a postoj k CSR. Výzkum probíhal formou polostrukturovaných individuálních rozhovorů s představiteli dané generace. Jeho cílem bylo zjistit, jak představitelé generace Z vnímají roli CSR v dnešním světě, v jaké oblasti jej nejvíce vnímají a zda má nějaký vliv na jejich spotřební chování.
Chování spotřebitelů na trhu s volně prodejnými léčivy a doplňky stravy
Jelenová, Veronika
Tato diplomová práce je zaměřena na chování spotřebitelů na trhu s volně prodejnými léčivy a doplňky stravy. Cílem práce je na základě identifikace faktorů ovlivňujících chování spotřebitelů na trhu volně prodejných léčiv a doplňků stravy v České republice vyvodit závěry a doporučení pro subjekty působící na daném trhu. Orientační analýza umožnila popsat situaci na daném trhu a zkoumat rostoucí tendenci spotřeby léčiv a jejich ceny a identifikovat trendy v chování spotřebitelů. Dále je pro zpracování sekundárních dat využita analýza časové řady a regresní analýza prokazující závislost počtu balení distribuovaných volně prodejných léčiv do lékáren a prodejen vyhrazených léčiv a jejich ceny. Pomocí dotazníkového šetření jsou charakterizovány trendy v chování spotřebitelů na daném trhu. Z výsledků shlukové analýzy jsou definovány 4 segmenty spotřebitelů působících na daném trhu. Na závěr je zkoumán vliv věku, vzdělání a pohlaví spotřebitelů na útratu za volně prodejná léčiva a doplňky stravy. Výsledky primární a sekundární analýzy umožnily vyvodit závěry a doporučení pro subjekty působící na daném trhu.
Nástroje telemarketingu služieb a ich vplyv na rozhodovanie spotrebiteľa
Bendíková, Monika
Bendíková, M. Nástroje telemarketingu služeb a jejích vliv na rozhodování spotřebitele. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016. Bakalářská práce je zaměřená na nástroje telemarketingu služeb, aktivního i pasivního. Dále na jejich vliv na rozhodování spotřebitele při nákupu přes telefon nebo při využívání zákaznických linek. Zabývá se rozdílností vnímání telemarketingu na základě několika vlastností spotřebitele. Údaje pro práci byly získány na základě internetového dotazníku. Výsledky byly dále statisticky zpracovávané a analyzované. marketing, telemarketing, služby, marketingový výzkum, spotřebitel, nákupní rozhodování
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Plachá, Linda ; Jesenský, Daniel (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aroma v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky" se zabývá využitím olfaktorického marketingu v in-store oblasti, a jeho vlivem na zákazníka. Práce bude rozdělena do dvou základních částí - teoretické a praktické. První kapitola v teoretické části, která se zabývá stručnou charakteristikou a analýzou aktuální situace in-store marketingu, je úvodem do tématiky celé práce. Druhá kapitola se věnuje fyziologii čichu a s ním úzce spojenou emoční pamětí, díky které může in-store marketing využívat olfactus jako nástroj efektivní podpory prodeje. Historie, principy a všeobecně o olfaktorickém marketingu pojednává poslední kapitola teoretické části této bakalářské práce. V této kapitole se podrobněji autorka textu věnuje rozdílům mezi uměle šířenými a přirozeně linoucími se vůněmi v místě prodeje. Olfaktorický marketing patří do oblasti jménem neuromarketing, který využívá lidské smysly - chuť, čich, zrak a sluch. Praktická část bakalářské práce je rozčleněna do čtyř základních kapitol. Každá část se zabývá jednou ze zkoumaných značek a jejich kamennými prodejnami. Kapitoly obsahují stručný popis vybraných značek - historie, zásady a myšlenky firmy, produktové řady. Následují výstupy ze získaných rozhovorů, které...
Vliv objektivních faktorů na rozhodování a nákupní chování spotřebitelů
Šprachtová, Pavlína ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie Diplomová práce Bc. Pavlína Šprachtová Vliv objektivních faktorů na rozhodování a nákupní chování spotřebitelů The influence of objective factors in decision making and consumer behavior V Praze 31. 11. 2015 Vedoucí práce: Doc. PhDr. Milan Rymeš, CSc. Abstrakt Na základě rešerše odborné literatury bude zpracován přehled, vymezení a charakteristika objektivních faktorů (např. demografické údaje, sociální skupiny, kultura a dal.) ovlivňujících rozhodování o nákupu a nákupní chování spotřebitelů. Samostatná kapitola pak bude věnována i vlivu sociálních vztahů. Analyzovány a srovnány budou také dostupné výzkumy zaměřené na různé aspekty motivace spotřebního chování. Empirická část práce bude zaměřena na objektivní faktory, které mají vliv na rozhodování o koupi nového vozu. Větší pozornost pak bude věnována působení sociálních skupin na toto rozhodování, respektive nákupní chování. Cílem diplomové práce bude zjištění významu a působení sledovaných objektivních faktorů na nákupní chování a dále popis a charakteristika společenského vzorce standardu, jímž se poměřuje daný produkt či služba v rámci aktuálního životního stylu. Klíčová slova spotřební chování, nákupní rozhodování, objektivní faktory, reklama
Výzkum vnímání designu produktů firmy Skechers členy generace Y
Nováková, Michaela ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Výzkum vnímání designu produktů firmy Skechers členy generace Y Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit názor generace Y na design sportovní obuvi značky Skechers. Určit, jaké faktory designu jsou nejdůležitější při výběru sportovní obuvi. Nedílnou součástí je také výběr modelů sportovní obuvi, které byly u generace Y nejpopulárnější a zjištění její vnímání typu stélky a podrážky sportovní obuvi. Metody: Praktická část bakalářské práce, tedy výzkum vnímání, byla provedena formou elektronického dotazníku, který byl rozšířen pomocí sociálních sítí a elektronické pošty. Hlavní část dotazníku byla tvořena fotografiemi modelů obuvi značky Skechers a dále pak obecnými otázkami zaměřujícími se na vnímání designu sportovní obuvi respondenty. Výsledky: Výsledky výzkumu budou použity nejen pro samotné vyhodnocení vnímání designu u sportovní obuvi firmy Skechers generací Y, ale i pro účely určitých podniků v České republice odebírající tuto značku k usnadnění výběru z kolekcí různých modelů sportovní obuvi. V praktické části jsou popsány a graficky znázorněny výsledky a zobrazeny fotografie nejpreferovanějších modelů. Výběr prvků designu se shodoval s nejčastějším výběrem modelů sportovní obuvi, a tím určil ty s největší schopností ovlivnit zákazníka. Produkt značky Skechers byl celkově vnímán...
Zelené chování obchodních řetězců (TESCO, Penny, Kaufland)
PRAŽMOVÁ, Andrea
Diplomová práce řeší aplikaci zeleného marketingu, resp. zeleného chování, obchodními řetězci Tesco Stores, Penny Market a Kaufland ČR na území krajského města České Budějovice. Hlavním cílem práce zjištění, zda tyto obchodní řetězce zelený marketing a chování využívají a v jakém rozsahu na základě stanovených indikátorů a dále zda zákazníci těchto řetězců zelený marketing a chování reflektují při svém nákupním rozhodování. Teoretická část práce je zaměřena na definování základních a souvisejících pojmů, jako je zelený marketing, zelená ekonomika, nákupní chování zákazníka a také teoretické vymezení zvolených indikátorů zeleného chování. Praktická část shrnuje získané informace z provedených řízených rozhovorů s představiteli řetězců a analyzuje chování zákazníků prostřednictvím provedeného dotazníkového šetření. Hlavním zjištěním diplomové práce je, že ačkoli obchodní řetězce zelený marketing aplikují, zákazníci jej při nákupním rozhodování spíše nezohledňují. Preferují cenu sortimentu a blízkost prodejen z místa bydliště či zaměstnání. Práce taktéž zjistila, že každý z řetězců disponuje svou klientelou, která se vyznačuje stejnými aspekty.
Nákupní chování s ohledem na lokální produkci
FUČÍKOVÁ, Michaela
Teoretická část se zabývá vysvětlením základních pojmů včetně faktorů, které ovlivňují spotřební chování. Dále je zde vysvětlený pojem lokální produkce a formy nákupu lokálních produktů. Praktická část obsahuje výsledky šetření, které ukazují pohledy a názory českých spotřebitelů. Na základě těchto výsledků jsou vytvořena doporučení pro české producenty a obchodníky.
Atributy ovlivňovatele v propagaci a výchově
Juráková, Elena ; Linhart, Zdeněk (vedoucí práce) ; Libor, Libor (oponent)
Práce pojednává o účinnosti marketingových komunikačních nástrojů používaných při zacilování na předškolní děti. V práci jsou popsané způsoby zpracování podnětů mozkem v předškolním věku, chování, způsoby výchovy dětí a pohled marketingu na děti. V analytické časti je testována síla závislosti vztahů mezi faktory: rodič, dítě, podpora prodeje, audiovizuální reklama v televizi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.